Q/A, allmänna frågor!

Jag har fått lite blandade frågor så jag tänkte dra dem nu, så ni får era svar! 
 
Kan du berätta hur muntliga nationella gick till..och vilka frågor som kom,plaese :) 
Haha, Jodå! Ämnet är "power of language". Vi fick prata två och två i grupp i minst 15min, båda två fick olika ämnen inom ämnet. Jag fick slang/chat och ungdomsspråk, rätt enkelt ämne medan min klass kompis fick dialekter i Sverige, inte lika kul. Man får en kvart på sig att förbereda vad man ska säga, tillexempel skriva ner anteckningar och välja två frågor eller citat som passade in på ämnet, var. Sen efter förberedelsen presenterar man sitt ämne med egna ord utifrån lappen med ämnet och egna anteckningar runt ämnet. Jag kommer inte ihåg alla frågor, de var ett par stycken och de var ca: 2 månader sedan jag gjorde provet, men vi disskuterade kring varför det var viktigt att behärska många spårk. Även varför de är bra att bevara språk, vi pratade lite om egna erfarenheter och gav exempel. De var inte speciellt svårt när vi väl kom in i ämnena, de var mest tråkigt och ibland svårt att komma på vissa ord men vi hjälpte varandra. 
 

Du visade en sleek palett tidigare. vad heter den paletten?
Ja, den heter Au natrual! 

 
Vart ska du jobba när du går ut?
Muskö Förskola, nu och lite under sommaren, i höst får vi se, inget är 100% bestämt än!
 
(Angående Studentklänning) Vart köpte du den? Jag köpte min på Sheinside.com, rekommenderar er inte att göra de! Min kom trasig, dock gav jag inte upp utan en fight så jag fick en rabattkod så jag kunde beställa en gratis kjol. Men ändå, de är inte kul att behöva laga saker som man beställt, de är inte värt de. 
 
Om ni har frågor så är de bara att fråga, jag försöker svara på allt i kommentarsfälltet men när de blir några stycken så kan jag lika gärna svara på dem i ett litet inlägg!

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0