Hemma från Alanya.

Hej på er! Jag är ledsen att jag inte kunnat uppdatera under veckan men wifi:t som hotellet påstod sig ha var ett skämt. De funkade typ aldrig och när det väl gjorde de kunde jag varken publicera bilder på instagram eller bloggen. Annars har veckan varit bra i Turiket. Allt blir så konstigt när man åker hem över natten, hemresan känns otroligt kort och det känns så märkligt att inatt ca: 00.15, ha blivit hämtade vid hotellet för att åka bussresan som på dit vägen kändes som en evighet, ( Våran reseledare påstod att resan skulle ta ca: 2h till Alanya, men vi var framme efter 3h ) men på hemvägen, säkert eftersom att jag sov gick timmarna så fort, samma sak på flygplatsen. Vi kom 2h innan planet skulle gå till Antalya flygplats, alla pass och väskkontroller gick väldigt fort och vips så var vi inne på taxfree området och helt plötsligt så satt vi på planet och sedan var vi, efter de som kändes som 1h på planet, hemma. Just nu känns det som sagt märkligt, typ som att Alanya ligger ett stenkast bort. Sen känns det även som att veckan gått så fort nu när jag är hemma medan när jag väl var i Alanya kändes det som tiden inte kunde gå långsammare och att dagarna inte kunde vara längre. 
 
En annan sak som också är märkligt, eller jag lider av separationsångst så för en vanligt människa kanske de inte är samma känsla. Men de är i alla fall som att när jag väl var i Alanya så kunde jag längta hem en aning, men direkt väskorna var packade och jag insåg att det var sista timmen så kändes de jobbigt att lämna hotellet och Alanya. Även fast jag inte hade velat stanna i en vecka till. Delvis för att jag mått dåligt fram och tillbaka det två sista dagarna och för att två veckor är för länge på ett All inclusive hotell och i den värmen.
Herregud, jag kan bli ledsen av såna saker och det kan låta jättetöntigt för andra som inte förstår men för mig är det en extremt jobbig känsla att lämna saker bakom mig, att bara lämna och gå vidare.  
 
Men nu är jag i alla fall här, i Sverige hemma i Stockholm, med blandade känslor. Jag ville absolut inte få detta till att bli ett "negativt laddat" inlägg, för det är inte syftet. Jag har haft det jättebra i Alanya och på hotellet och den fantastiska stranden. Fick även en crush på en utav de två bartenderna på hotellet som jag verkligen hoppades och väntade på att han skulle börja jobba igår, men så var han ledigt, så sorgligt. Ångrar att jag inte frågade vad han hette. Har försökt på alla sätt och vis att hitta honom via facebook på typ hotellets alla sidor, incheckningar mm, men jag hittar typ alla i personalen utom honom, VAD ÄR GREJEN? Han måste väl ha facebook?! Om någon därute vet vad den långa bartendern på Monart City hotell heter, HOJTA. Nu ska jag återgå till att fortsätta stalka upp honom på diverse hemsidor, bilder från resan kommer upp senare idag eller imorgon. Ha det bäst så länge fina läsare!

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0