Pussy Riot!

"Vladimir Putin, och resten av världen, jag hoppas att ni är nöjda med ett os i ett land där ett folk slavar för att bygga upp arenor utan att få ett enda öre, ett os i ett land där folk dagligen förtrycks och trakasseras. Jag hoppas du är nöjd med dig själv, Vladimir Putin och de samhället du byggt upp, ditt vedervärdiga äckel. #pussyriot har mitt röst!" Min senaste Facebook status.


Hur sjukt är det inte att Ryssland får hålla ett OS och att resten av världen inte säger ifrån? Är en sport verkligen viktigare än människors rättigheter och trygghet, är medaljen verkligen värd det? Jag älskar OS speciellt vinter OS, men detta år har hela OS en negativ stämning över sig och med all rätt. Jag önskar så att det kommer någon slags reaktion eller demonstration från deltagarna för att visa vart skåpet ska stå och att det som pågår i Ryssland är fel!


Pussy riot är så otroligt inspirerande, dem vågar stå upp för människors rättigheter och gå emot regimen och såga Putin. Dem är riktiga fighters och människor som förtjänar all respekt och hjälp i sin kamp som dem kan få från oss och andra länder. 


Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0