Imorgon börjar skolorna och inskolningarna.

Bild fina Amanda tog på mig på Grönan igår!
 
Jag vet inte om det är jag som är knäpp eller om flera som gått ut skolan känner samma sak nu när alla börjar skolan igen, men jag känner en tomhet och en viss avundan gemtemot alla som faktiskt ska börja skolan igen. När jag var mindre tyckte jag bara att det var tråkigt och jobbigt att skolan började igen och att sommarlovet var slut, men nu, när det inte längre är en självklarhet att ha något att komma tillbaka till så saknar jag det. Det handlar inte alls om att jag inte tycker om mitt jobb eller inte är jätte tacksam för att jag faktiskt har ett jobb, för jag är verkligen tacksam för det. Men jag älskade skolan, jag tycker om att plugga.
 
Medan ni börjar skolan, börjar jag med inskolningarna. Njut av er tid i skolan, speciellt om det är sista året. Det kan kännas tufft, för mycket och jävligt jobbigt stundvis men försök ändå. Tänk att de är sista året ni får träffa era vänner varje dag och får prata om vad som helst. Ni kan disskutera Paradise Hotel och Big Brother innan lektionerna och snacka skit på lunchen. Det låter fånigt men jag kommer sakna att kunna göra sånna saker. Jag kommer också sakna våra lärare som var så mycket mer än bara "lärare". Jag kommer helt enkelt sakna gemenskapen mest av allt.

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0