Att vara feminist är att vara kvinna.

Jag är så himla trött på allt hat mot feminister. Att vara feminist är enligt mig att vara kivnna. Kvinnor som säger att dem hatar feminister skrämmer mig. Det är skrämmande hur opålästa folk är nu förtiden och hur mycket folk hatar.
 
Det är tyvärr de femisiter som är extrema som uppmärksammats och tyvärr är det nog dem som fått feminister till något "dåligt" eller gett inttrycket till att feminism är någon form av mans hat. Men det är det absolut inte. Feminism handlar om likavärde, alltså BÅDE män och kvinnors likavärde. 
 
 
Man får aldrig glömma att feminism kom till från början för att försvara kvinnors rättigheter. Det är så viktigt att veta att detta, både för kvinnor och män men kanske speciellt som kvinna eftersom det handlar om DINA rättigheter att tillexempel rösträtt och jobba. Jag tycker det är så fult att spotta på dem som gjort detta möjligt för dig, dem som kämpat för dina rättigheter och stått upp för dig, dem som skapat helt nya möjligheter för dig i livet, dem som kämpar för likavärde, jämlikhet och jämställdhet.
 
Feminism kommer alltid behövas, percis som det behövdes förr så behövs det nu också. Kvinnor har tillexempel inte lika höga löner som män. Så för er som tycker att feminism inte behövs eller som hatar feminism börja tänk, är verkligen samhället helt jämställt? Enligt mig, nej. Jag är stolt över att vara feminist och man ska vara stolt över att vara kvinna och man ska definitivt vara stolt över att vara feminist. 

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0