Önskeinlägg: tips på vad jag kör på gymmet!

Helt ärligt tycker jag att gymma är ganska tråkigt i längden, då tycker jag det är mycket roligare att köra pass med styrka, som Zumba toning, bodypump eller combat. Delvis kanske det är för att stället jag tränar på har ett tråkigt gym, men super bra pass och instruktörer. Men alla maskiner och sånt finns ju så det är ingen fel på utrustningen heller, det är nog mest miljön.

 Det som dock är super är att man får ett träningsprogram om man vill det. Jag har ett och jag följer det lite sådär, haha. Nej, men jag brukar lägga till lite saker ibland och kanske göra lite fler av någonting jag tycker är bra och som jag känner att jag har nytta av.
Jag kan förklara lite bättre hur träningsprogramet ser ut.

Jag kör först uppvärmning, valfritt. Jag brukar köra 10 - 15 min löpband i bra fart.
Sedan använder jag mig av träningsprogramet. Där det är planerat att jag ska göra 12x3 på allt. Vissa maskiner använder jag till massa olika saker tillexempel bild 5 - 6, jag använder mig av den till minst 3 av alla övningarna jag gör. Sedan varierar jag mellan ben, mage, rygg, armar som jag vill och gör också övningarna i den ordning jag vill. Jag brukar sluta med hantlar, magövningar och lite annat som armhävningar, planka, situps mm.

Det är väl ungefär så jag gymmar. Det andra önskeinlägget om vad jag rekommendrar för träning får vi ta i ett annat inlägg. Hoppas du som undrade är nöjd med ditt svar!

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0