Last day...

Idag var de sista dagen på 5 veckor praktik, så sorgligt! Hade gärna haft 5 veckor till eller hoppat av skolan för att jobba, men det kommer inte hända. Jag har lärt mig otroligt mycket och tycker verkligen att muskö förskola är bland de bästa förskolorna som finns.

Pedagogerna är så himla bra med barnen, påhittiga och är alltid delaktiga i vad barnen gör. Dem pratar med barnen på ett vettigt och respektfullt sätt och ställer super bra, intressanta frågeställningar till barnen. Man märker verkligen att dem är där för barnens skull och lägger allt fokus och tid på barnen, vilket, tyvärr inte alla som jobbar inom branschen gör. Dem pratar aldrig om något annat än jobbet på just jobbet. Man märker verkligen hur engagerad personalen är på Muskö förskola och det är precis så jag vill vara och bemöta barnen jag ska jobba med. Dem är också super bra när det gäller barn som har lite svårigheter, personalen hjälper barnet att hitta deras egna sätt och hjälper dem så mycket dem kan.

Man märker också vilken respekt barnen har för pedagogerna. Personalen rycker aldrig barnen i armarna eller skriker/skäller på dem när dem gjort fel utan säger till dem på ett sätt så barnen förstår att dem gjort fel och på ett sätt som barnen lyssnar. Om man börjar gapa och skrika så stänger ju barnen av och tycker nog snarare att det är obehagligt eftersom att någon står och skriker på dem, när man säger till strängt men lugnt lyssnar barnet och tar till sig de, dem uppfattar vad man säger utan att behöva känna obehag eller rädsla för personalen. Dem är väldigt bra på konflikt lösningar helt enkelt.

Jag kan komma på miljoner saker som jag tycker är super bra med förskolan och absolut inget negativt. Många anser kanske att förskola enbart är barn passning medan föräldrarna jobbar, men det är så himla mycket mer än det! Glöm inte det!!

Jag fick också en liten present, bio kort, så gulligt av dem!

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0