Humanistiska Hugo.

Jag har ju funderat ett tag på vad jag egentligen ska/vill jobba med och har kommit fram till lite olika saker. Just nu är jag inne på Socionom. Jag har också gjort massa tester om yrken som skulle passa mig och de yrken som ofta dyker upp är:
Lärare, arbeta inom pedagogik, sociolog, beteendevetenskap, psykologi, religion, historia, journalist och samhällsvetenskap. 
 
Alla dessa intresserar mig och mycket och jag tror verkligen att jag skulle trivas i att jobba med alla av dem. Nu är det bara svårt att välja vilken av dem olika yrkerna och sedan ett yrke inom yrket. Som sagt så intresserar Socionom mig, det är en väldigt bred utbildning och det finns otroligt mycket valmöjligheter inom sociologi.
 
Jag är intresserad av politik och brinner för att förbättra för människor som tillhör en minoritet. Jag kanske inte skriver så mycket om det på bloggen just förtillfället eftersom jag inte tror det intresserar så många. Men helt ärligt, hur många ungdomar/läsare tycker om att läsa eller diskutera politik och samhällsproblem?
Antagligen inte så många av er. Om ni nu, mot förmodan, vill läsa något så kan ni gå in under kategorin Åsikter/texter där lär ni hitta ett och annat inlägg. 
 
Det enda jag oroar mig för just nu, eftersom det alltid måste finnas något att oroa sig för, är att min linje inte är tillräckligt bred och att jag måste lägga till ytterligare matte kurser... Jag avskyr verkligen matte, det är något jag inte är bra på alls. Dock jag jag alltid klarat mig i matten, plus att jag är otroligt ambitiös och målmedveten så jag vet att om jag verkligen vill något, och det skulle bli så att jag måste läsa en till matte kurs så kommer jag klara det. Never give up, don't let anything stop you from becoming what you want! Viktigt motto i mitt liv!

Kommentarer
Postat av: elinlin

Vad klok du är :)

Svar: Åh tack!
Hilda

2013-08-25 @ 17:45:55
URL: http://www.beriz.blogg.se



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0