Få alla människor att känna sig vackra!

De flesta människor har säkert en egen bild av hur deras drömkropp ska/skulle se ut eller vad som är en snygg kropp enligt dem. Vissa människor tycker säkert att det är snyggt att se ut som ett vandrande skelet, och den åsikten delar jag inte med er kan jag direkt säga. 
 
Jag tycker det är sjukt hur det ens kan vara vackert vara enbart benig, hur man kan tycka att en sådan kvinna bär upp ett plag när det enda människan består av är benknotor? Såklart kan jag tycka att modeller som har jätte snygga, hälsosamma, vältränade kroppar är super snygga och önska att jag såg ut som dem. Men inte dem som består av ben och endast ben. Det är skillnad på att vara otroligt smal och att vara vältränad. 
 
Det är rent utsagt skamligt att modell branschen forfarande ser ut som den gör när mode blivit så stort som idag. Att vara en storlek 32 - 34, och i vissa fall räknas som plus size är helt sjukt. Om jag inte har fel så är väl ändå en 34 runt xs? 
 
Många unga är mode intresserade, inklusive mig själv. Och när man ser hur kläderna inte sitter som på modellerna på omslaget så mår man, eller i alla fall jag rent ut sagt, piss. Att stå i ett provrum och känna sig som ett vandrande berg är jag nog inte den enda som har upplevt. Eller att behöva be om en storlek större än vad man egentligan har är absolut inte kul. 

Varför kan det inte bara se ut som på 50 - 60-talet? Och som modellerna på den tiden? Vackra, kurviga, hälsosamma modeller som i alla fall log och såg glada ut på bilder? Jag tror så många tjejer skulle må så mycket bättre då, varför kan inte designerna ha både plus size och modellerna de "modellsmala", modellerna dem har idag i samma visning? Breda ut branschen så att alla tjejer och killar kan känna att dem är okej som dem är! Göra kläder i alla former kan väl inte vara så svårt för dagens designers? 



Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0