Fotografisk Bild.

Mitt individuella val. Fotografisk bild, börja klockan 15.00 för att sedan sluta klockan 17.30 varje tisdag. Jag går alltså mellan 09.00 - 17.30 i skolan på tisdagar. Fy fan, som tur var fick vi gå tidigare idag eftersom det var första gången. Vi hade lite snabbt genomgång och sen fick vi se mörker rummet och efter det sluta. 
 
Foto verkar väl ganska kul. Jag har ju egen kamera och tar lite bilder då och då. Men det blir lite tråkigt när jag bara har ett objektiv till min nikon. Jag ska försöka samla till ett till och sedan önska mig i julklapp och födelsedagspresent. Dock vet jag inte riktigt vad jag vill ha för några. Jag funderar på macro och zoom objektiv. Sedan vill jag också ha ett batterigrepp och en extra blixt. Den vanliga blixtern är så "hård" eller vad man ska säga. En extra blixt är "mjuk" och gör bliden finare, och ger än mjukare ton till skillnad från den som finns i kameran. 
 
Jag har ju en väldigt bra kamera, i alla fall enligt honom som jag köpte den av. Och sen tycker jag ju själv också att den är otroligt bra! Vi får väl se vad läraren säger, vi skulle ta med våra kameror, vi som hade, till nästa tisdag så skulle han titta på dem lite och godkänna dem, haha. 
 

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0