Earth hour!

Godkväll finisar! Ni glömde väl inte bort earth hour idag? Det gjorde inte jag. Jag hade min egna lilla earth hour på mitt rum. Alla lampor släckta, inga laddare i, tv:n avstängd och lite ljus tända. Dock hade jag min mac på, men utan laddaren i, det kanske är lite fusk men det var trotts allt ingen ström inkopplad. Resten av min familj, i alla fall här hos pappa släckte bara lite lampor men inte tv:n och då är det lite fusk tycker jag.
.
Släckte ni ner? Om ni inte gjorde, varför inte? Det är ju så sällan och det ser väldigt häftigt ut på flyg eller helikopter bilderna. Det är bra för miljön också och gör folk medvetna om hur dålig miljö vi faktiskt har och hur mycket vi själva bidragit till att våran miljö är i botten. Alla människor i Världen borde bli helt medvetna om miljön. Hur polarisen smälter, hur mycket gaser vi släpper ut som förstör vår planet och hur det påverkar den globala uppvärmningen. Jag tänker inte sitta ock skriva allt jag vet och kan om miljön och exakt hur det ser ut idag, för det skulle kunna bli en hel bok. Det säger kanske lite om hur illa det verkligen är. Ska det behöva gå så långt så att jag, en helt vanlig skol elev kan skriva en bok om det?
.
Men om ni är intresserade kan jag rekomendera lite filmer, Planet Earth, världens bästa och coolaste filmer om våran fantastiska planet vi tar förgivet. Om ni inte sett någon av dem så borde ni definitivt kolla på minst 2 stycken. Al Gores, en obekväm sanning. En grym film om miljön, när Al Gore först började redovisa sina forskningar och när filmen släpptes så sa USA regering att det inte alls stämde, de sa att det fanns massa fel och att han bara försökte skrämma upp folk. Dock är ju också USA värst när det gäller miljön och fortsätter gång på gång med nya saker som förstör miljön ännu mera.
.
Just nu håller dem på med att borra efter naturgaser djupt under jorden och medans dem gör det förstör dem vatten ledningar och sprutar ner massor av farliga ämnen som hamnar i ledningarna och som åker upp i atmosfären. Detta påverkar delstater i USAs dricksvatten och även fast det går att tända eld på vattnet och det finns dokumenterat så nekar USAs regering att det skulle vara någon fara. Och detta är den sista filmen/dokumentären som heter Gasland. Kolla på dem om ni vill lärar er något!



Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0