Mycket snack utan information.

Jag blir så arg på människor som lägger sin lilla näsa i blöt fast det egentligen inte har en blekaste aning om vad det dömer eller vad det snackar om. Som detta med Gymnasie linjer och Gymnasieskolor. Människor dömer så lätt. Dem delar in linjerna och skolorna i olika kategorier. Och enligt dessa människor ligger oftast Barn & fritid, estet och vård & omsorg som en såkallad " lat " linje som dem med låga betyg väljer bara för att de inte orkar med skolan. Jag blir så irriterad eftersom att detta verkligen inte stämmer. Det är klart det finns såna som egentligen inte vill gå i skolan på dem linjerna, men det finns det väl såna människor på alla linjer?!
.
Och den största andledningen till att jag tycker detta är för att jag själv går Barn & fritid på Fredrika Bremer. Jag valde inte linjen för att jag trodde att det skulle vara en enkel linje, för det är de definitivt INTE enkelt. Det är precis som vilken linje som hellst, vi kommer läsa matte B och lite utav C kursen, gå svenska B och engelska 6 och 7. Så våga inte ens kalla de "chill". Jag valde den för att det är vad jag brinner för. Jag vill bli lärare! Det var rätt linje för mig.
.
Min facebook status efter att ha läst ett väldigt irriterande blogg inlägg av någon 96a som tror att hon är något:
"Fan vad irriterad jag blir på folk som säger att barn och fritid eller estet är "lata linjer" eller "IG barn linjer". Fuck you, jag hade 250 poäng och valde barn och fritid för att jag tycker det är sjukt kul! Och jag kan bara medge att det är precis lika jobbigt som vilken linje som hellst!"
Pungt och slut!

Kommentarer
Postat av: Linn

Blir lika frustrerad som dig! Sjukt irriterande på de som tror att det är en lallar linje, tyvärr har bf linjen en dålig stämpel men det ska vi ändra på! Kram

2012-01-16 @ 20:34:55
URL: http://linnbergs.blogg.se/



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0