Man blir aldrig för gammal för att åka pulka.

Det är vekligen sjukt kul att åka pulka. Jag älskar verkligen att vara barnslig, och till dem som tycker det är omoget så kan jag ju bara säga, jag är 16år när jag är 18år kan jag räknas som vuxen. Jag åker hellre pulka än att sitta hemma och dricka vin och låsats vara 20år gammal, eller super mig så full att jag inte kan stå på någon konstig hemma fest varje helg. Och det är vad jag resonerar som omoget! Jag är mogen, jag väljer pulkan och täckbyxor före spriten DET är moget!
.
Visst jag tycker det är okej att gå på fester, det kan vara jätte kul. Men jag tycker inte att jag behöver dricka för det. Jag tycker inte att man har roligare med alkohol i kroppen, det är ärligt talat skit. Visst visa människor tycker säkert att lite alkohol gör susen men då är min fråga till er, hur länge är det susen? Dagen efter? Timmarna efter? Då du nått din gräns och däckar eller till och med spyr? Då alla känslorna och dina problem börjar komma fram och du sitter och gråter?
.
Sanningen är att man inte kan supa bort sina problem, för dom kommer ändå vara kvar morgonen efter. Om det bara är kul första halv timmen, så varför? Varför inte ha roligt en hel kväll eller en hel natt? Nu kom jag helt plötsligt, som vanligt in på något helt annat. Men vad spelar det för roll, jag fick fram budskapet!

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0