Bra uppdatering fast....

Sorry sorry, men har inte haft något tillräckligt intressant att blogga om så jag har helt enkelt struntat i det. Men idag har jag faktiskt något att skriva lite om! Idag har jag och min klass varit bakom rubrikerna på DN och Expressen! Sjukt kul faktiskt, speciellt för mig som är journalist intresserad. Vi fick bland annat kolla på massa gamla artiklar genom tiderna, titta på film och sätta ihop en artikel. Jag tycker allt var roligt, att sätta ihop en artikel var roligast. Vi fick en färdig artikel text som någon på redaktionen skrivit, vi fick också bilder som vi kunde välja mellan och sedan efter att ha läst artikeln välja en egen rubrik och vart rubriken skulle sitta. Det var jätte rioligt! Vill jobba på en tidnings redaktion ännu mer en innan efter detta.

Sen fick vi denna vackra bild på våran klass efter vi var klara med allt + en expressen och en DN tidning! Kunde det vara bättre?

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0