Day 12 - Den här veckan.

Skola, skola och utflykt med klassen. Den här veckan har de varit skola, men dock ingen vanlig vecka utan hälsovecka. Det innebär att vi får lära oss HRL, viket de flesta som gått på idrotts lektionerna i grundskolan borde ha fått lära sig. Det kommer alltså folk från GHI ( Gymnastik och idrottshögskolan ) som lär oss om kost, fysiskt och Psykisk hälsa och ohälsa. Vi fick också testa på joga och en avslappnings övning.
.
Därför har vi också kollat på en film om han som äter MacDonald´s 30 dagar i sträck. På tal om de, herregud amerikanare måste vara de mest ointerlligenta människorna på Jorden. Titta bara på skol maten, barnen får pizza, pomes, cola, chocklad mjölk och mycket annat friterat varje dag!
.
Vilka föräldrar vill att deras barn ska lida mot en ganska säker död innan de nått 50, pga övervikt sen de var små? Plus allt det här med super size. Det finns super size vart de en säljer skräp mat och läsk. Om alla länder skulle göra som Amerika skulle Jorden gå under för att människorna inte längre orkade ta sig längre en ner till donken!
Helt absurt enligt mig!
.
Sedan. idag så fick vi åka till Junibacken, vilket egentligen inte alls hade med hälsoveckan att göra det var bara en kul grej eftersom vi går barn & fritid. Jag har själv vart där några gånger innan med familjen, har ju 2 små syskon kan bero på det. Men det var också lite små gulligt, speciellt sagotåget. Dock var det ganska synd att de hade ändrat på draken så den inte var lika rolig längre.
.
Ni som varit där när ni var små vet vad jag pratar om. Draken var ju det bästa med sago tåget eftersom den just var lite små läskig, plus att min syster alltid grät när den kom fram ur sin håla med sina röda små ögon. Haha det tyckte jag var roligt när jag var liten.
.
Efter vi hade varit på junibacken stannade jag kvar i stan för att shoppa lite och sedan möta Camila för att äta något.
Jag hittade lite små saker de kanske kommer upp på bloggen sen. Men det var väl min vecka i helhet må jag tro! Kul och händelse rik vecka!

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0