Day 15 - Min utbildning.

Jag går just nu barn och fritids programet på fredrika bremer. Mina planer är att bli lärare eller förskolelärare. Jag vill bli lärare för att kunna göra det jag kan för att alla barn, trots hinder ska kunna ha samma förutsättningar.
.
På den grundskolan jag gick på ignorerade man barns svårigheter istället för att se det positiva i de och ge de barnen, bland annat jag, den hjälpt de behöver för att kunna få exakt samma förutsättningar som alla andra barn inför vidare utbildning. För om man inte börjar jobba med de redan på grundskolan så kommer de barn med svårigheter få de dubbelt så svårt när de kommer upp på högstadiet.
.
För mig har det varit så, jag fick kämpa och om det inte vore för att jag hade världens bästa högstadie lärare skulle jag inte ha varit i närheten av de resultat jag har idag. Det är anledingen eller en av dem, hjälpa sånna som jag.

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0