Säg Det Med En Glass! Eller?

Herregud, glass priserna har verkligen stigit i år! Nu mera kostar en magnum 20kr och förra året mellan 17 - 18kr. Ja, 3 kr kanske inte är så jätte mycket men för att vara en glass är väl 20kr lite väl mycket? Daim glassarna har väl alltid kostat mellan 19 och 20kr men en TippTopp kostar 25kr! 25 hela kronor! Den har väl kostat lika mycket som daim ungefär. Alla glassar har höjt priset ganska rejält men egentligen gör det ju inte så mycket. Jag köper ju ändå inte glass så himla ofta.

Men nu byter jag från pris snack till beslutsångenst och de nya glass sorterna! Det har kommit ganska många nya glassar tillexempel så har Cornetto kommit med 3 helt nya smaker, och ännu bättre blir det! En av dessa tre är i TippTopp storlek! Sen har ju såklart Magnum och för ovanlighetens skull Daim kommit med nya smaker. Daim pear och Magnum, ingen aning om vad sorten heter. 

Det här året kallar GB ju dom nya sorterna Säg Det Med En Glass, vilket då ska innebära att alla glassar har en mening tillexempel Twister " Ska vi åka berg och dalbana ihop? " Och Solero " Du är het ", Jag tycker faktiskt alla söta små meningar passar med glassen den hör ihop med. Så jag tycker det var ett ganska smart val av GB att döpa denna Glass " Kollektion " till Säg Det Med En Glass.

Men det som är jobbigt med så många nya smaker är ju beslutet om vilken man ska testa! Jag har alltid så svårt att välja vilken glass jag ska köpa! Och nu när det kommer 13 ( 13!! ) nya glass sorter blir det ju inte så mycket enklare kan jag ju säga. Men hittils har jag i alla fall hunnit prova Cornetto - helt chocklad glassen med nötter och Daim pear. Ingen av dom kommer nog bli mina favoriter 2011 eftersom att en hel chocklad glass blir man lite trött på och sen har jag aldrig varit något jätte fan av Daim.

Men om man älskar chocklad glass borde man testa Cornetto glassen och om man alltid gillat daim så bör man testa Daim pear.
Så mycket kan jag väl säga om Glass säsongen 2011. Om jag är nöjd nja kanske inte riktigt hittils, men det kommer jag nog bli, alla hittar väl sin favo!

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0