Varför utrycka sina åsikter på ett så groteskt sätt?

Medans vi var på Gotland på gick Almedalsveckan i Centrala Visby. Veckan, eller de 5 dagarna kallas också för politikerveckan, som pågår en gång om året där företrädare för de politiska partierna samlas och håller tal och diskuterar politik. Företag och Intresseorganisationer är också delaktiga och framför sina budskap under veckans gång. Men det här inlägget ska inte handla om det posetiva med veckan.

Det ska handla om en organisation som fick mig att vilja spy. Det var människor med budskapet om att förbjuda abort . Människor som gick runt i Visby med plakat på magen och också hade en lastbil som körde runt med aborterade foster på.

Denna lastbil körde runt till alla turist atraktioner och i Visby med döda aborterade foster på. På de båda sidorna av lastbilen och på bakluckan av lastbilen satt det alltså små, små bilder på bebisar med magen uppskuren, armar, ben, fötter och händer av hugna och på en av sidorna ligger en liten bebis i en hand utan huvud. Under och bredvid bilderna stod det " Abort dödar små människor ", " Abort dödar ", eller något liknande. Och på plakaten var det en likanden bild och det stod följande på baksidan: " Ser du en cellklump eller en liten människa? "

Jag kan uppriktigt säga att jag blev flyförbannad när jag såg dessa plakat och denna lastbil. Jag vart väldigt upprörd och provoserad av detta . Finns det inget annat sätt att få fram sitt budskap än att ha döda, halv utvecklade människor på lastbilar och plakat?! Jag talar nog inte bara för mig själv när jag säger att det var ett fruktansvärt sätt att utrycka sin åsikt på! Jag har också hört att en liknande lastbil kört runt i Stockholm och stannat vid busshållplatser. Tur att jag inte är i Centrala Stockholm allt förmycket, inte ens gud vet vad jag hade gjort då!

Om ni vill uppleva lite av de vi som sett lastbilen gjort kan ni klicka in på deras äckliga hemsida och se vad det är de kallar folkmord!

Den lastbil som åkte runt i Visby såg inte riktigt ut så här, de lilla fostret var över hela lastbils sidan och det var som sagt en annan text under, dessa bilder under var också med, bakom och på andra sidan av bilen.


Kommentarer
Postat av: Mickis

MEN ÅH VAD STÖRANDE ! Jag menar, tänk om barnet får det jättehemskt sen när det föds? I fattigdom och allt? Tänk om man verkligen inte kan ta hand om barnet? Vafan, det är halvutvecklat, fostret kan inte tänka, inte prata och inte göra så mycket. Det är samma sak som att en kille får utlösning i sånna fall? Arrghh vad man blir förbannad!

2011-07-13 @ 16:47:51



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0