Sveriges mästerkock = Stor besvikelse!

Hur testar man människors kunskap att laga mat genom att slösa massa ägg och lax? Jag menar hur testar man folk om dom kan laga mat genom att göra en utslags tävling där man ska dela upp som många äggulor och äggvitor som möjligt i varsin skål?

Förstod någon som kolla på programet hur man testar någons förmåga att laga en måltid på det sättet? Jag fattade inte det i alla fall. Det skulle till och med jag kunna göra och jag kan inte ens laga mat! Jag tycker mest att slösa ägg på det sättet när folk SVÄLTER är helt fel.

Hur många människor skulle inte göra vad som helst för att få 10 ägg var i tex. Afrika? Det hade varit en annan grej om dom skulle ha använt det till något annat efter. Men nu gjorde dom inte det dom kastade det i en soptunna!! Kan ni fatta?!

Sen kommer vi till laxen. Där dom skulle komma så nära en vanlig portion lax som serveras på en resturang som möjligt ( Ca 160 - 170g ). Dom fick en hel lax och skulle skära typ 4 bitar som skulle väga ungefär 150 - 170g styck ( Vilket besvarar en vanlig potion lax). Och dom skulle försöka tills laxen var slut och dom 4 stycken som kom närmast gått vidare.

Om dom hade till lagat till laxbitarna efter hade det varit en helt annan grej, men när jag ser hur dom står och slänger allting i en soptunna, varenda bit av den stora laxen dom hade fått en var sin av som skulle kunna mätta 2 familjer blir jag riktigt irriterad!

Varför kasta så mycket mat? Jag tycker att detta är absurt och hoppas på att flera också tycker det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller inte med dig :P Vi bor inte i afrika nu, eller i saudarabien eller någon annanstans. Du får säga vad du vill & blir hur arg du vill. Men jag tycker att man kan inte tänka på afrika hela tiden.

2011-01-27 @ 16:42:53
Postat av: åsa

Gillar dina förklaringar till typ kändisar, TV program osv för det du skriver är alltid sant!

2011-01-29 @ 20:29:43
URL: http://bubbelo.blogg.se/



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0