Alhagen.

Idag har jag varit med klassen vid Alhagen våtmark. Det var jätte kalt och min buss kom inte p.g.a punka. Så jag fick skjuts av pappa så jag skulle hinna med min bussen med min klass. Men vi gick typ 2 km dit bort och det var svin kalt och blåste jätte mycket, Addes kepps flög i väg hahaha.

Jag hamna med två killar i min klass Jocke och Pompen. Haha jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Killarna i min klass är så sjukt roliga ! Det kom någon gubbe och fågelskåda då tog Pompen upp en kikare och kolla på fågelskådaren och skratta lite i smyg för sig själv! HAHAHAHAHA det var as kul.

På Alhagen mäter man PH värden i olika dammar som tar bort kväven (?). Från reningsvärken. En våtmark tar bort det som inte reningsvärken kan ta bort och det gör dom olika dammarna i Alhagen. Och det gör dom för att minska någon slags slick växt. Så att blåstongen kan fortsätta växa på stenarna och små krypen tex tong räkor kan fortsätta leva i den.

Vi kunde se om det fanns mycket syre i vattnet om det fanns mycket djur. Och vi hitta massor och en ovanlig som såg ut som en skorpion med 4 ben. Den hade en pinne som stack upp ur baken där den tog luft. Coolt eller hur?

Det var faktiskt helt ok till slut. Det vart lite varmare under dagen men det blåste lika mycket! Hoppas på ett MVG i no!

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0