Träningsupdate.

Idag tänkte jag skriva lite om hur jag tänker kring kost och träning just nu. Jag är inget proffs och vet inte om det funkar eller ger några snabba eller långsiktiga resultat eftersom jag precis börjat. Men jag hoppas att jag mår bättre av det. Jag kan börja med hur jag tänker kring kost. Jag äter precis som vanligt men skippar mjuktbröd, helst bröd i allmänhet, mindre potioner och endast en potion, mer grönsaker, inte för mycket frukt och skippa all form av sötsaker mitt i veckan. Jag kommer inte förbjuda mig själv från att äta typ godis annat sött men bli ännu hårdare med en gång i veckan och inga mängder. Anledningen till det är för att socker gör mig väldigt trött, ger mig halsbränna och huvudvärk sedan är det onödigt för kroppen. Bröd skippar jag för att det finns mycket bättre frukost alternativ som innehåller mer näring och som gör mig mycket piggare och mättare längre.
 
När det kommer till träning kommer jag framöver börja att springa i år igen. Just nu kör jag 15 min styrka varje dag, då jag inte kör annan styrketräning i grupp. Många promenader, varje/varannan dag vill jag lyckas ta mig ut på PW. Jag hoppas att min motivation håller hela vägen och resulterar i att jag mår bättre, orkar mer och blir starkare. Det handlar inte så mycket om vikt, utan mer om välmående för min del, men skulle ljuga om jag sa att det inte skulle vara lite kul att se lite resultat.

Kommentarer
Postat av: Marike Ahlgren

Hälsa och träning är super intressant och kul (tycker jag). Viktigt är att hitta en balans som funkar för en själv, men ett tips bara är att få i dig mycket protein om du tränar. Och gärna mycket fett, då håller du dig mätt längre och sötsuget blir mindre :) Lycka till!

Svar: Tack för tipset! :)
Hilda

2015-02-04 @ 16:15:40
URL: http://marikeahlgren.blogg.se



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0