If not me, who?

Jag hittade denna text på tumblr som är ett citat från Emma Watsons tal om feminism. Detta citatet passar så bra in i mitt liv.  
 
Några gånger i mitt liv har jag stött på människor som inte varit snälla mot mig. Jag skulle inte säga att jag varit mobbad. För mig är mobbing mycket mer än det jag har "utsatts" för. Många gånger tror jag att det handlade om hur mycket jag var mig själv och hur lite jag brydde mig om att vara som alla andra. Jag har varit så hela mitt liv, jag har aldrig varit rädd för att ta plats eller gått med på att anpassa mig efter andra. Det gör jag inte i dagens läge heller. Men det är klart att jag vissa perioder tvekat, det gör jag än idag men om inte jag är den jag är, står upp för vad jag tycker, för mina värderingar eller min personlighet, vem ska då göra det? 
 
Jag bryr mig idag mindre och mindre för varje dag som går vad folk tycker om mig. Jag vet vilka mina vänner är. Det har jag vetat länge. Jag har insett det nu i efterhand. Vilka som stod bakom mig då och vilka som fortfarande gör det. Jag har även insett hur mycket jag uppskattar dessa människor idag, jag är även tacksam för att jag kommer från en familj med bra värderingar. Jag är extra tacksam till min mamma som alltid backat mig, oavsett. Till er, mina fina vill jag bara säga tack, ni är bäst i Världen, utan er vore jag inget ♥.

Kommentarer
Postat av: Nina

❤️❤️❤️

2014-10-09 @ 06:08:06
URL: http://nounina.blogg.se



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0