Strävan efter perfektionen som aldrig kommer finnas.

Dom flesta människor strävar efter att vara perfekta på något sätt, om jag bara ändrar min näsas form, om jag bara förstorar brösten, om jag bara såg ut som henne osv. Hur mycket man än förändrar kommer man hitta nya saker att klaga på.  

Vi blir lurade av media varje dag bara av att titta i tidningen på alla kändisar med perfekt kropp, perfekt hy, perfekt hår. Och vi alla vet att det bara är retuscherat, att dom inte ser ut så på riktigt och har inte glansig perfekt kropp. Dom är precis som vilken människa som helst! Det vet vi alla, det vet jag med men ändå jämför vi oss med kändisar.

Sanningen är att det inte finns något bevisat på hur man ska vara för att vara "perfekt". Jag tror att varje människa på denna jord är perfekt på sitt sätt. Kanske inte perfekt på utseendet, kanske inte på kroppen men det finns alltid något i en människa som är perfekt, kom ihåg det!

Den här bilden är bara ett av många exempel.


Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0