Svenska språket!

Varför blogga om man inte ens kan skriva ord? Jag stör mig verkligen på såna som tillexempel skriver: "idaa har jaaa och min vän amanda lekt i skogen me min hääst". Oftast skriver dom bloggarna inte heller med pungt när de ska vara pungt, storbokstav efter dom skrivit ett namn, "me" istället för "med", "ja" istället för "jag" och tillslut, upprepar ofta flera bokstäver i rad.

Jag kan personligen inte läsa bloggar där folk slarvar så mycket med det svenska språket. Ungefär som när när någon skriver "vgd?" på facebook, jag blir så irriterad att jag inte ens kan svara på frågan. När någon skriver "vgd?" skiter jag helt enkelt i frågan och ignorerar istället personen helt.

Jag hatar verkligen förkortningar och slarv när folk skriver till mig, eller sånt jag ska läsa på tillexempel en blogg. Är det bara jag som stör mig på det så mycket att jag har lust att kommentera: "Svenska tack för i helvete!"

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0