Student/bal/avslutnings makeup tips!

Snart är det dags för många 9or och 3or på gymnasiet att ha avslutningsbal och varför inte lyxa till de lite med en fin sminkning? Tyvärr har inte vi någon bal, lite tråkigt men vi hade ändå bal i 9an så det är ingen större grej. Men jag tar trotts allt studenten! Så jag tänkte tipsa om en superfin makeup tutorial, som jag själv kommer hämta lite inspo ifrån och bra budget smink ni kan använda er av!
Foundation är ganska individuellt beroende på vad för typ av hy man har, "oljig", normal eller torr osv, så därför rekommenderar jag er att använda den ni tycker bäst om eller gå till kicks och prova och fråga personalen om hjälp. Därför finns inte foundation med på bilden, dock skrev jag igår att min holy grail är Loreal true match om ni nu vill ha en rekommendation ändå. Samma sak gäller mascara, de är också väldigt individuellt och därför finns inte de heller med. Nu till vad som faktiskt finns på collaget.
 
Först och främst, primer både för ögon och ansikte. Det är super viktigt om ni vill att ert smink ska hålla hela natten eller dagen. Speciellt på sommaren är det viktigt pga värmen bland annat. Jag använder mig just nu av Smashbox photo finish, den är super bra, men dyr. Så därför rekommenderar jag istället loreal magic lumi, har bara hört bra saker om den, plus att den ger en väldigt fin glow under foundationen. Många blandar den med sin foundation för att få ett utltimat resultat. Ögon primern kommer från NYX, har också bara hört bra om den och ska själv införskaffa mig den. 
 
Nästa på listan är bronzer, rouge och ett puder. Bronzer tycker jag är super viktigt, både för att få en fin solkysst hy och för att forma ansiktet med. Bronzer kan man använda under kindbenen, tinningarna, längst med näsan och på käkbenet. Akta er dock för att använda för mycket! Den i collaget kommer från maybelline och har många olika fina nyanser som antingen kan användas separat eller blandas runt. Nu till rouge, det är också något som är väldigt viktigt, det får huden att se fräsch och levande ut. Denna rouge kommer från NYX och är nästan lite rosa peachig, super fin i alla fall! Pudret används för att matta ner och fixera basen, dvs foundation och concealer. 
 
Näst sista steget, eller näst första. Vissa lägger nämligen ögon sminket innan basen när dem jobbar med glittriga skuggor för att kunna svepa bort/täcka glittret som, 9 av 10 fall, faller ner på resten av ansiktet. Jag tycker de är ett smart drag faktiskt, jag vet hur jag kan sitta och störa mig på att jag glittrar alldelse för mycket. Dock får man alltid räkna med lite glitter eller "fall out" som de kallas, de hör till. I alla fall, något jag ska införskaffa mig är Loreals color infaillible. Har testat dem på handen och pigmentationen är högstaklass kan jag säga och för att inte tala om hur fina alla färger är. Nästa lilla palett kommer också från Loreal och heter color riche les ombres. I videon använder hon svart i kanterna, men jag föredrar inte svart på mig själv utan skulle i sådana fall hellre gå på mörkare grå. Denna lilla palett innehåller allt vita, gråa och svarta nyanser som du kan välja mellan efter vad som passar dig och din ögonform. 
 
Sista steget är läppstift, ljusrosa eller nude passar bäst till just denna look och mina rekommendationer är, återigen, loreal. Jag ska antingen köpa ett från NYX eller ett från Loreal, båda är väldigt bra budget märken men läppstift bör du ha med dig i partyväskan för att bättra på under dagen/kvällen, och det gäller alla läppstift även i högre prisklasser. 
 
Hoppas detta inlägg var till någon hjälp för någon där ute, säg bara till om ni vill ha flera tips så fixar jag det! Ha de bra!

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0