Önskeinlägg: Bra träningsövningar hemma!

Ett önskeinlägg var tips på bra övningar hemma och här kommer mina bästa tips som jag personligen provat och tycker är bra. Jag tränar inte så mycket hemma eftersom jag har just gymkort men om man inte har det så finns det väldigt bra hemma allternativ man kan köra.
 
 
 
Det är kanske lite av en klyscha att tipsa om just, VSX, Train Like An Angel, men dem är faktiskt otroligt bra hemma övningar. Man kan kombinera olika övingarna från olika videos tillsammans och skippa tillexempel delarna med hantlar om du inte har hantlar hemma och istället köra på med en annan övning du känner passar in. Det som också är bra med Youtube är att överhuvetaget är att det är så enkelt att spola tillbaka, pausa, repitera och hitta massa bra övningar bara genom att skriva in "homeworkout" tillexempel. 
 Denna video visar också på bra, högintensiv träning som man kan anpassa efter vart man befinner sig. Jag har själv inte testat denna men kan garantera att jag testat vissa utav övningarna och dem är super jobbig.  
 
Jag tänkte till sist tipsa lite om redsakp som man kan köpa hem som inte kostar så mycket.
Hopprep, alltid en bra start på en workout. Yougamatta, ett bra underlag när du tränar sittandes eller liggandes. Några par lättare hantlar (mellan 1 - 10kg kanske), hantlar är bra till mycket och att lägga till hantlar i en övning kan göra det så mycket jobbigare. Och en pilatesboll, se olika exempel på övningar nedan.
Dessa är mina tips! Jag hoppas dem var till någon hjälp!
Såklart tycker jag också att saker som att gå ut och springa eller gå också är en bra kombination till övningarna över. Jag har funderat på det där med att faktiskt börja jogga någon gång i veckan när det blir lite varmare. Jag kanske kan starta ett litet "projekt" med bloggen, vi får se! Jag hatar ju att springa, men gud så effektivt det är, och att skriva om träning gör, i alla fall mig, sjukt taggad och motiverad. Jag skriver tyvärr inte så mycket om min träning längre, jag glömmer helt enkelt bort plus att jag inte riktigt kommit igång ordentilgt efter jul. Det ska börjas med det denna vecka. Under julen har jag endast kört ett pass i veckan, knappt de tyvärr, MEN nu ska det börjas på riktigt! Det är helt enkelt bara att ge sig fan på det. Jag kan, jag vill, jag lyckas!

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0