Dag 16: Favorit dag på året.

Jag bjuder på lite bilder från mitt vackra Kiruna, åh vad jag saknar Kiruna. Det är som mitt andra, Norrlänska hem. Så många jular jag spenderat där hos min mormor och förhoppningsvis blir det många till.
 
Min favorit dag på året är nog Julafton. Jag älskar julafton och julen överhuvetaget, ljusen och den mysiga stämmingen. Dock saknar jag julkänslan jag hade när jag var barn, ni vet när man knappt kunde sova eftersom att det var julafton dagen där på? Eller den där känslan av att vakna och se morgon julklapparna under granen? Den där väntan på tomten, kalle anka, julmaten och stämmingen efter alla paket var öppnade när alla pysslade med sitt till Karl Bertil Jonsson och samtidigt åt ur Aladin asken tills det bara var den mörka chokladen kvar. Den stämmingen saknar jag verkligen och jag hoppas att mina barn kommer väcka den hos mig igen någon dag. 

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0