Babbel om studenten och tiden innan.

Studenten närmar sig med stormsteg bokstavligt talat. Det är endast 57dagar kvar och samtidigt som jag längtar så är jag också livrädd. Studenten är en lättnad och något de flesta längtar till som går på gymnasiet och kanske speciellt i trean för den delen eftersom att det är slutspurten på 12års slit. För mig är det väldigt mycket dubbla känslor. Jag är rädd för att bli vuxen och att inte ha någon skola att gå till, inte ha lov på samma sätt, att inte få träffa mina vänner varje dag eller mina underbara lärare. Det är för mig ångest. Studenten är just nu mer ångest än lycka för mig. Det känns som att efter studentdagen är allt bara över, det känns som en trygghet som rasar ihop.
 
För vissa kanske det är bra att få en nystart, att få börja på en ny kula i livet, men så känns det inte för mig. Skolan har varit min grej, det är något jag är bra på, hur jobbigt det än kan vara ibland att plugga eller sitta på lektioner så har det ändå varit en trygghet för mig eftersom att jag vet att det är något jag är bra på och kan. En annan sak är att det känns som att livet hittills har gått så extremt fort och det går ännu fortare för varje dag. Jag är väl rädd att livet ska springa ifrån mig. Många säger även att efter studenten går livet ännu fortare än det gjort innan när dem fortfarande gick i skolan. För mig handlar det även om att jag inte vet vad jag vill med mitt liv, men hur många 18 - 19åringar vet de egentligen? Livet har sina vändningar och vissa måste testa mycket innan dem hittat vad dem egentligen vill med sitt liv, och jag är nog en av dem. 

Jag ska verkligen försöka att tänka bort dessa tankar och enbart se framemot att ta studenten. Att göra klart det allra sista inlämningarna och nationellaproven och istället fokusera på att livet faktiskt börjar här och nu. It's time to start living och göra det bästa utav livet som student och sommaren! 

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0