Drömmen om att plugga i USA.

Jag, som många andra har en dröm om USA, min dröm är att plugga på College och jag vet att om jag verkligen är 100% säker så kan jag göra det. Jag har redan varit i kontakt med en på studentum.se angående ett college i Sant Monica, Kalifornien. Det kostar inte mer än en högskola i Sverige och jag vet att jag skulle kunna komma in eftersom jag har ganska bra betyg och inte har direkta svårigheter med engelskan. Men det är ju så annorlunda att ha engelska 2h i veckan mot att behöva prata det 24h om dygnet. Plus att 2år utan att kunna åka hem till Sverige pga avståndet och kostnaderna skulle kännas lite jobbigt. Jag kommer missa så mycket och det känns inte värt det. Men ändå kan jag inte släppa taget om drömmen om USA, det skulle ju vara så häftigt, men det är ett beslut som jag verkligen måste överväga innan.

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0