Sammanfattning av gymnasiemässan.

WOW! säger jag bara, vissa gymnasium satsar verkligen alltså, kostymer, levande djur, hår och nagelsalong på plats mm. Jag ångrar lite att jag inte åkte till mässan när jag väl gick i nian när jag var där idag, det hade kanske fått mig på andra tankar om skolor och program. Jag säger inte att jag inte gillar det jag går nu eller skolan, men när jag ser Södra latin skolan dör jag lite. En så sjukt fin skola alltså! Att gå på den hade ju varit liiite av en dröm, men eftersom att jag inte gick på mässan i 9an så visste jag inte ens om att skolan existerade först efter att jag hade gått klart år 1 på gymnasiet.
 
Så mitt tips till alla är att verkligen, verkligen tänka igenom vad ni ska välja för någon linje och skola innan ni väljer och gå på tillexempel öppethus, mässor mm. Som sagt, jag säger inte att jag är missnöjd med skolan eller linjen, men om jag helt ärligt fick välja om, är jag inte 100% säker på att jag skulle gjort samma val som då.
Vi har öppet hus på onsdag, så om ni missade mässan och är intresserade av fredrika bermer så tycker jag att ni ska komma dit! Min klass står för öppet hus för barn & fritid pedagogik, vår linje, detta år. Vet inte om jag ska stå där eller inte än eftersom jag stod gymnasiemässan, de får jag välja själv, men skulle gärna göra det! 
 

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0