Allt slit är värt det, gymnasiet är coolt och annorlunda!

Det är fredag idag känns som om veckorna springer fram ( positivt ). Allt går så fort, tiden drar ihop sig. Det är snart påsklov och efter det praktik i 4 veckor! Vet inte om jag kommer orka det alltså... Men barnen är helt underbara och jag lär mig av det. Efter det är de någon vecka kvar sedan är det sommarlov och våra underbara 3or tar studenten. Kommer sakna dem så sjukt mycket. Riktigt, riktigt underbara och roliga människor ( vissa av dem i alla fall ). Det kommer bli så tråkigt utan dem, tomt. Att komma tillbaka till skolan utan deras härliga personligheter och deras röj.
.
Jag har faktiskt aldrig känt mig så välkommen eller accepterad på någon annan skola någonsin som på Fredrika Bremers Barn & fritids program. Gymnasiet är verkligen annorlunda mot Grundskolan. Alla accepterar varandra och mognads nivån är en helt annan, speciellt när det gäller mobbing och trakasserier. Visst vi kan vara så barnsliga och omogna men vi mobbar ALDRIG någon annan person när vi är det. Inte som på högstadiet där killarna trakasserade tjejerna, eller tvärtom, ingen lägger elaka, spydiga, dryga eller kränkande kommentarer om varandra eller läraren rakt ut i klassrummet.
.
På tal om lärare så är det också en helt annan respekt för lärarna på gymnasiet. Man har respekt för dem och lyssnar på vad dem har att säga och tar de dem säger seriöst. Visst kan vi i klassen tycka att en lärare är lite seg och trög ibland, och alla gillar vi olika lärare olika mycket men det finns en helt annan respekt för dem. Utan att låta som en ängel kan jag ju säga att jag alltid haft respekt för lärare eftersom jag förstått att om jag behandlar dem med respekt behandlar dem mig med samma respekt tillbaka.
.
Jag är i skolan för min skull, för att jag sedan ska kunna bli något jag vill och dom är där för att hjälpa mig, jag får gratis utblidning och dessa fantastiska människor hjälper mig med det. Om jag väljer att ta chansen och ta emot deras hjälp, som många tar för givet och inte alla människor i Världen har rätt att får, är upp till mig. Men varför inte? Hur kan man inte ta vara på den chansen? Det finns så många människor som skulle gör vad som helst för att få just den chansen vi får, att få gå i skolan gratis och vi som får just den chansen tar det förgivet. Det är tragiskt tycker jag, det enda jag kan säga till er som inte gillar högstadiet och tycker skolan är skit så kan jag bara säga: Ta chansen och plugga, för när du kommer upp till gymnasiet är det helt annorlunda, du får göra något du brinner för på riktigt, det är värt det! För när du är vuxen är det för sent. Och ni kommer ångra er!

Kommentarer
Postat av: A N G E L I J N A

http://www.youtube.com/watch?v=EfAY9GQiirI&feature=g-upl&context=G2b566c4AUAAAAAAAAAA LYSSNA/ GILLA!!!/ KOMMENTERA, SNÄLLA HJÄLP MIG FÖLJA MIN DRÖM,PUSS!

2012-03-30 @ 22:15:19
URL: http://angelijnas.blogg.se/



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0