Året 2012.

2012 har inte varit de bästa året för min del. Till en början vart det ändå okej och ett tag trodde jag faktiskt att allt skulle vända, men så rasade allt ännu en gång. Jag vill skriva så mycket, allt jag känner, exakt hur jag har mått och mår just nu, men är det verkligen passande? Jag vet inte hur personer som är involverade skulle reagera, fast det vet jag redan. Men helt ärligt, jag hoppas att dem reagerar. Detta kanske är ett sätt att äntligen få visa känslor utan att bli tystad, för det är min blogg och det är jag som bestämer vad som skrivs och inte skrivs här.
 
Kanske har jag blivit tystad eftersom jag har åsikter och är en ganska stark person. Det tror dem som står mig allra närmast och som alltid får lyssna när ingen annan gör det, eller dem som borde göra det inte gör det eller bryr sig överhuvetaget.
 
Ni har fått mig att känna mig så värdelös, obetydelsefull, sårad, ledsen, arg och otroligt besviken. Jag förstår inte hur det kunnat bli såhär. Vad har jag, just jag gjort för att förtjäna detta? Ibland undrar jag verkligen det, varför jag?
 
Men det jobbigaste med situationen är att inte få känna känslor, att inte få tycka, gråta, att helt enkelt inte spela någon roll, mina åsikter spelar ingen roll alltså gör jag inte det. För om inte mina känslor, åsikter eller att få gråta ut spelar någon roll så finns det inte så mycket kvar av mig som gör det, för det är jag, mina åsikter är jag.

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0