Namnet Hilda.

Populäritet idag: Ökar trend upp
Placering på namntoppen 2010: 78
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 6770
Antal män med namnet i Sverige: 0
.
Lite synd att de ökar faktiskt. Hade varit roligare om det inte var så många som hade hetat det. När jag var liten, eller snarare när jag födes var det inte så många som hete de men nu ökar ju de gamla namnen, eller dom kommer tillbaka. Då var Emma de vanligaste namnet, alla som är mellan 12 - 19 heter ju nästan Emma. Det är ju ett fint namn tycker jag men lite för vanligt.
.
Kollade just upp namnet Emma resultatet var:
Placering på namntoppen 2010: 8
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 69488
Antal män med namnet i Sverige: 5
.
Haha 5 killar heter Emma, stackars barn för det är ju verkligen ett " tjej " namn. Men fattar ni vad mycket 69488 är jämfört med Hilda? Det ju sjukt mycket alltså!
.
Jag gillar namnet Hedwig starkt! Så sjukt gulligt! Det vill jag döpa mitt barn till, om jag får barn eller om det är en tjej.

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0