Eurovision song contest 2011.

Jag skulle aldrig i mitt hela liv rankat topp 3, för mig var det en chock att så mycket skit var med och tävlade. Jag tycker personligen att Finland var det ända bra och deras bidrag skulle säkert haft en god chans om inte röstningen nästan endast bestod av såkallad kompis röstning på grannländerna.

Inte en människa kan väl tillexempel inte ha missat att Spanien röstar på Portugal, att alla Östländer röstar på varandra för att dom inset att de inte har någon chans annars. Jag tycker det är så fel att röstningen ska få gå till så. Kanske hade Azerbajdzjan vunnit i alla fall men Italien hade inte kommit tvåa om det inte var för grannlands röstning.

Men vi ska ju vara stolta över att Azerbajdzjan hade Svenska låtskrivare, Svenska bakgrunds dansare och Svensk koreografi. Svenskarna låg alltså bakom nummret. Så två låtar av Topp 3 var svenska, kan man säga. Men jag håller fortfarande fast vid att jag tycker alla tre var usla.


Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0