Vad var det för fel?!

Jag undara fortfarande vad det var för fel på min krönika jag skrev när vi hade nationella prov? Jag fick bara ett G och är väldigt besviken på skolverkets bedömningsmatris. Och det är ofatbart för mig att jag bara fick ett G när min starkaste sida är krönikor, jag älskar att skriva krönikor, jag skriver ofta på ett sådant sätt när jag tillexempel bloggar.

Jag höll mig också väldigt bra till ämnet som det var och diskuterade vad jag tyckte om kärlek och kom sedan fram till vad jag tyckte. Ämnet var brinnande kärlek, jag ska kanske publicera den här i bloggen någon dag så kan ni få läsa den och säga vad ni tycker om den.

Jag ville bara gråta när jag fick reda på att jag endast fick Godkänt, det kändes lite som att min Journalist Dröm krossades, för om jag inte klarar mer en G på nationella hur ska jag då lyckas?

Jag hade verkligen höga krav på mig själv när jag skrev den, krönikan skulle vara personlig, hålla sig till ämnet, vara underhållande, små rolig och allt detta tyckte jag verkligen den var!
Idag läste min lärare också upp bedömningsmatrisen, jag tycket också då att det stämde väldigt bra med vad jag skrivit.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till just nu. När jag får tillbaka den kommer jag antagligen gråta eller riva pappret i bitar, jag kommer också prata med min lärare hon kan tyvärr säkert inte göra något åt det, men jag kan säkert få reda på mina fel.



Kommentarer
Postat av: åsa

Så va de för mig också!! :O

När Eva gick igenom bedömningsmatrisen tyckte jag i stort sett ALLT passade in på vad jag hade skrivit! Jag valde att skriva om ämnet Brinnande Intressen, att skriva Brev till nån jury. Sen när hon gick igenom den va ja helt sääker på att jag skulle få Minst VG. Sen när hon skulle berätta betygen på just det nationella provet fick Jag G+... Vart fett besviken! Sen är ju att skriva oxå en av mina starkaste sidor. ;s



Hatar skolverkets bedömningsmatris, dom är så himla snåla med betyg!!

2011-03-20 @ 22:14:53
URL: http://bubbelo.blogg.se/



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0