Så jävla underbara brudar!♥

Den här dagen har varit så sjukt rolig! Jag har skrattat så himla mycket alltså!! Jag berätta inte det igår tror jag men jag har ialla fall varit på Fredrika Bremer idag med underbara brudarna Lovisa och Nathalie. Det har varit så sjukt kul och vi har skrattat så att folk på tåget hatar oss från och med nu! Det är två toppen tjejer må jag säga ♥.

Men till hur Fredrika Bremer verkar som framtida skola. Jag känner mig för det första ganska lurad och bedragen, inte av Fredrika men av hela Samhälle Media linjen. Jag trodde det var en jätte rolig medel plugg linje som man fick lära sig att utveckla skrivningen och journalistiken, fota och lite allt möjligt.

Det var vad dom på nynäshamns Gymnasium sa. Men på Fredrika Bremer sa hon att man måste vara bered på att plugga jätte mycket och att man knappt fick göra något praktiskt. Att jag måste ha orket att mest plugga och att detta var en helt ny linje som dom knappt visste något om. Och problemet är att imorse skev jag ut papprena på mitt val och andrahands valet var SamMedia. Imorgon ska jag direkt gå till Carita och ändra till SamSam så att jag inte gör ett jätte misstag.

Däremot så verkar barn och fritids linjen jätte bra och där kommer jag förhoppningsvis in eftersom det var mitt första handsval. Det verkar vara jätte kul och lärarna och eleverna verkar jätte bra och snälla och eleverna nöjda. Vi kommer också få praktisera ganska mycket.

Jag kommer säkert bli jätte nöjd tillslut, det gäller bara att kolla runt lite på vad man verkligen vill göra.

Kommentarer
Postat av: åsa

Va?! :O Är det sant?! Jag själv ska gå Samhällsvetenskap inriktning Media på Fredrika har jag bestämt, men nu blir jag fan orolig.



Komigen, en helt ny linje som dom inte visste nånting om?! Det är ju fan deras ansvar att lära sig den så dom vet vad dom ska ge för uppgifter, hur dom ska sätta betyg osv. Inte BARA plugga plugga plugga och inte göra NÅNTING praktiskt. :o Fan vad sämst... :/

2011-02-09 @ 18:34:42
URL: http://bubbelo.blogg.se/



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0