Att tänka!

Har ni någonsin tänkt på hur häftigt det är att tänka? Funkar det verkligen att inte tänka? Jag tror att man ofta tänker på att inte tänka på något men då tänker vi ju i alla fall. Kanske är det de häftigaste med människan, Att tänka.

Jag brukar ofta tänka på hur häftigt det skulle vara att läsa andras tankar. Men samtidigt inte, ibland kan jag vara glad över att jag inte kan läsa tankar. Tänk dig att veta vad varenda människa tycker och tänker om dig, man skulle väldigt ofta bli sårad eftersom människor också tänker negativa saker om dig.

Men det kan ju också vara så att någon tänker bra tankar om mig tillexempel: "Undra vart hon köpt dom skorna?, dom var snygga!" Det skulle jag i alla fall bli glad av om någon tänkte. Men om någon tillexempel skulle tänka: "Fy fan vilken äcklig andedräckt när borsta hon tänderna sist?!" Och jag kunde läsa den tanken skulle jag antagligen inte bli så glad.

Kanske om man kunde stänga av tanke läsarn ibland skulle jag nog ändå vilja kunna läsa tankar. Det skulle vara häftigt och jag skulle kunna använda det emot folk jag inte gillade. Sen skulle jag också få reda på vilka som inte gillade mig eller vilka som avgudar mig.

Om det skulle funka att stänga av och på skulle jag faktiskt vilja läsa tankar. Skulle ni?

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0