Musik Hjälpen!

Älskar musik hjälpen! Varje år efter de har slutat längtar jag efter att det ska börja igen och i år är ju Ana Gina med, det kan ju inte bli bättre. Det är skön att de sänds på både tv och radio. Det som är synd är att de sänds hela natten men inte så mycket mitt på dagen eller senare på kvällen. Men det är också skönt nu på morgonen att ha något bra att titta på när jag stiger upp ur graven klockan 06.00. Jag börjar såklart olika tider, idag börjar jag 09.00 imorgon 10.00 tillexempel. Men när jag börjar 08.00 så går jag upp 05.00 och då är det också väldigt mysigt att sitta och titta på musik hjälpen. Sen går alla pengar man kan lämna eller skicka via sms eller ringa till något väldigt bra, och olika saker varje år!
.
I år går det till flickor som ska få gå i skolan. Dock har inte alla människor i de fattiga länderna råd att sätta sitt barn i skolan och istället får barnet göra hemarbete. Mer än 50 miljoner barn i Världen går inte i skolan. Tonårsgraviditeter hindrar också att flickor inte får gå i skolan. Två tredje delar av världens analfabeter är kvinnor. Dessa pengar kan hjälpa flickor massa flickor! Vår familj brukar skänka ca 200 tror jag gör de ni också!

Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0