Volontärresor, Volontärarbete.

Jag skulle väldigt gärna vilja åka på en resa som en Volontär för att hjälpa utsatta barn eller djur. Tyvärr så tror jag inte min mamma eller pappa skulle ha ekonomi för att åka, vilket jag inte heller har. Men jag hoppas verkligen på att kunna åka med någon vän när jag blir vuxen.

Om jag någon gång skulle få chansen eller bli erbjuden att följa med någon på en volontärresa skulle jag ta den direkt. Att i alla fall få bidra med någonting, att få hjälpa något barn som är föräldralöst och bor på barnhem, kanske till och med några barn.

När jag var på konfirmation kom det en kvinna som berättade om en resa hon, hennes dotter och dotterns kompis hade gjort som volontärer. Jag kommer inte ihåg vilken stad det var, men hon berätta om hur dom hade gett bort massa saker och pengar till ett barnhem. Jag kommer inte ihåg vad hon exakt berätta eftersom det var ca 1 år sedan men det var så häftigt. Hon sa att det var de bästa hon någonsin gjort i hela sitt liv.

Jag skulle också villja göra en sådan resa som henne. Tänk vad härligt det måste kännas när man kommer hem och få berätta denna upplevelse. Jag skulle känna mig så stolt! Detta är något jag verkligen vill göra, och en dag ska jag uppleva denna dröm.


Kommentarer
Postat av: nina

Vilken bra dröm, du är klok som en snok. Vad kostar det? <3



2011-04-10 @ 09:04:15



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0