Dåligt väder i Riksgränsen.

Det har varit uselt väder i Riksgränsen i 3 dagar, dock har jag bara upplevt 2 eftersom vi åkte tillbaka till Kiruna idag. Det har blåst så mycket så att liftarna varit avstängda idag. Igår åkte alla 2 åk sedan gav vi upp. Det var ingen ide, vi såg inget. Man kunde inte skilja vart backen gick man kunde inte heller skilja på backe och himmel.
Allt var vitt!
Det var också mycket snö i backen, så man fastnade lätt eller "snubbla" till lite lätt på skidorna medans man körde. Snön var för djup och för drivig pga att det blåste så mycket så att det helt enkelt inte gick att åka alls, det var storm.

Det var samma sak idag alla liftar var avstängda och det blåste så att man inte ens kunde vara ute utan att man kände hur vinden pinade riktigt hårt i ansiktet. Vägen var också avstängd så vi fick ta tåget hem, men det var lungt och skönt på tåget så det var ingen fara.

Jag tog knappt några kort som ni kanske kan förstå... Det var svårt att ta bilder när det var så dimmigt, men några kort knäppt jag. Även fast de två dagarna inte var någon riktig skidsemester så var det kul att träffa kusinerna och umgås lite med dem.

Jag kommer försöka skaffa tid till att uppdatera imorgon, men vi får se hur det blir. Ni får ha det så bra i alla fall tills jag skriver igen och ni har något kul att läsa, hahaha.


Kommentarer



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0