Idrotts prov.

Om ni går i 9an och 8an så har ni säkert haft skriftligt idrotts prov. Jag har haft ett tidigare men nu på fredag ska jag ha ett till och det ska vara om dom 10 stora muskel grupperna bland annat. Man måste kunna namnen på latin och på "vanlig" svenska. Det kan jag ju säga är jobbigt. Vem kommer ihåg Gastrocnemius till exempel. Tänk er det plus 9 andra konstiga ord. Eller ja 7 för Biceps och Triceps kan väl alla för dom har man fått höra kanske 100000 gånger i högstadiet.

Min idrotts lärare har i alla fall tjatat om det sen 7:an. Men nu gäller det bara att plugga in skiten så man kan dom till provet sen kan man glömma dom om man vill. jag tror jag kommer kunna förtränga det på ett eller annat sätt. Eller jag hoppas i alla fall på det :P!


Kommentarer
Postat av: Jessica - Foto

gillar din blogg :-) foresten följa via bloglovin?

såg att du had det



psst.. FOTO-Tävling på bloggen kolla in nu!Tema-Djur http://jessicaknieling.blogg.se

2010-12-01 @ 23:29:51
URL: http://jessicaknieling.blogg.se/
Postat av: Anonym

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeeeej!

2010-12-03 @ 22:45:38



Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0